Suus en Brett in Azië

Week 1, Bangkok en Kanchanaburi

Maandag begon de week al lekker in het verre Oosten; we hadden geen wekker gezet en werden pas om 4 uur 's middags wakker?! We waren echt uitgeput van de reis en de jetlag viel ons zwaar. Ik werd wakker met de grootste verkoudheid ooit (lang leve de airco) dus dat was niet zo heel erg relaxed.

Toch maar eens ons bed uit en lekker douchen. Even de weekplanning gemaakt en we waren klaar voor Bangkok! Spannend!

We besloten om even wat te gaan eten bij 1 van de vele kraampjes aan de weg. Nu is het zo dat ik vanuit ongeveer 348 verschillende bronnen heb vernomen dat je niets moet eten wat spicy is. Dus ik bestelde de Spicy Noodles. Wat inderdaad veels te Spicy was en ik toch maar voor de veilige Sweet en Sour Chicken ging. Ja Juut, Ja Andy... Ik wilde het gewoon proberen. Zoiets beter je 1e dag doen dan 2,5 maand afvragen of het nou echt zo erg is, toch? :p

De volgende dag voelden we ons werkelijk waar verschrikkelijk. Omdat we maandag de hele dag hadden geslapen, hadden we 's nachts ongeveer 3uur gepakt. Niet fijn! We besloten om naar de Gouden Budda te gaan, dan de rivierboot te pakken naar het grootste winkelcentrum van Bangkok om vervolgens nog een Thai Fight te bekijken.

Helaas werd de Budda net gerestaureerd dus gingen we op weg naar de Rivier boten. Een hele aardige meneer hielp ons met oversteken en knoopte een gezellig gesprekje met ons aan. Waar we vandaan kwamen, hoe lang we er al waren, wat we gingen doen enz enz. Hij vertelde ons dat de rivierboten alleen 's ochtends gingen en dat we dus beter de taxi konden nemen. En hij bood ons aan om wel even te helpen met de vertaling met de taxi chauffeur. De chauffeur bleek later zijn broer te zijn (en nieteens een taxi, maar personenauto)en hij zette ons niet af bij het winkelcentrum maar bij een juwelenfabriek. Onze 2e dag in BKK en de meest bekende scam (oplichting) is al gebeurd! Sjonge. Terwijl we de avond ervoor nog hadden gelezen dat je niemand moet geloven als ze je vertellen dat iets gesloten is. Maar ja, deze man leek ook zo aardig! Brett was volledig van de kaart, want hoe kan iemand toch zo zijn. Mij boeide het niet zo, het was eenmaal gebeurd en we zaten ongeveer 1 minuut wandelen van het winkelcentrum af.

Daar hebben we een paar uur rondgehangen en heb ik mezelf even verwend met een manicure van ongeveer 4 euro. Dikke prima. Daarna waren we zo afgepeigerd dat we het boxen lieten voor wat het is en lekker naar huis zijn gegaan om wat te slapen.

Woensdag was de grote toeristen dag. Op naar de attracties van Bangkok. Ons eerste boottochtje gemaakt en naar het Nationaal Museum geweest. Erg leuk! Toen even hapje gegeten en heb is mijn verslaving voor watermeloen shakes begonnen.

We wilden daarna naar het Grand Palace en gezien het zo'n 800 meter was besloten we ons aan ons eerste ritje met een tuktuk te wagen! Jaja! Nu snapte de beste man niks van onze bestemming en dus werd er een engelssprekende Thai bij gehaald. Deze vertelde ons dat die gesloten was en we besloten hem te geloven en naar de 3 andere plekken die hij aanwees te gaan. Crossten we uiteindelijk heel BKK door met dat ding. Allemachtig wat een avontuur; eens maar nooit weer. We hebben wat tempels bekeken en uiteindelijk kwamen we bij het T.A.T terecht, wat het officiele bureau is voor toeristen. Daar probeerden ze ons op alle mogelijke manieren af te zetten en verloren we helemaal ons vertrouwen in de Thaise mensen. Ze doen hier werkelijk alles om je geld afhandig te maken en zijn bereid om je daardoor van alles wijs te maken. Heel jammer.

Uiteindelijk zette de tuktuk meneer ons af bij Khao San road! Dit is de meest bekende backpackersstraat ter wereld en sommigen van jullie hebben hier misschien wel een glimp van opgevangen in de film 'The Beach' met babyface Leonardo DiCaprio. Heel erg supertof dit. Allerlei kraampjes en barretjes waar we lekker veel geld hebben uitgegeven aan backpackerskleding (lees: vormeloze hompen). We zien er nu uit als echte reizigers (lees: arme sloebers hehe).

Donderdag verlieten we eindelijk het grote Bangkok. Na een 2 uur durende busreis kwamen we aan in Kanchanaburi wat ten westen van BKK ligt. Hier bleek ons hostel ook heel erg leuk te zijn en kregen we ons eigen kleine hutje toegewezen. 's Avonds probeerde ik voor het eerst rijstsoepen kwam ik tot de ontdekking dat dit echt heel erg vies is. Daarna zijn we naar het Kanchanaburi railway centre en naar het Kanchanaburi Allied War Cemetary geweest . Erg indrukwekkend allemaal.

Vrijdag brak de grote dag aan. We gingen namelijk naar de Tijger Tempel! Dit hield in dat we met een busje werden opgehaald en naar de Tiger Temples gingen. Hier mocht je de tijgers aaien en werd je ermee op de foto's gezet! Hoe ontzettend gaaf is dat?! Daarom had ik ook ontzettend naar deze dag uitgekeken. Eindelijk kwamen we aan de beurt en ging Brett eerst. Ik wilde niet meer, want tijgers kunnen toch zomaar besluiten om je arm of been af te bijten en gezien ik toch wel gehecht en aan mijn ledematen had ik daar toch niet zo heel veel trek in.

Uiteindelijk toch maar besloten om het wel te doen en wat ontzettend gaaf en spannend is zoiets zeg! De foto's spreken voor zich lijkt me.

's Avonds zijn we hier naar de nachtmarkt geweest en hebben we allerlei locale hapjes geprobeerd en heeft Brett een stapel shirts gekocht die hij totaal niet nodig heeft :P

Vandaag is het zaterdag de 17e en hebben we speciaal een blogdagje ingeplanned om jullie op de hoogte te kunnen houden! En hierna gaan we lekker naar de Thaise schoonheidssalon voor een massage/scrubje/manicure. Het leven kan toch wel heel erg mooi zijn!

Ik hoop dat alles daar goed is in het koude NL en zal proberen volgende week weer verslag te doen!

Hele dikke knuf van Suus

Ywe

hmm en mijn spannendste belevenis de afgelopen weken was een overnachting op station Groningen afgelopen nacht....

prachtig verhaal, toch jammer dat die mensen zo van het aftroggelen zijn :s laat je dus niets meer wijsmaken he :D

Groetjes aan Brett en dikke tuut

Marcella

Hey Suus en Brett,

Super leuk om jullie avonturen te lezen. Zat echt te lachen achter de computer en zie de avonturen al zo voor me...
Wel jaloers op jullie zonnetje ;)... en ook wel een beetje op de rest natuurlijk!
Geniet nog lekker van alle avonturen en houd me op de hoogte...
Heel veel plezier!

Dikke knuffel (vast ook van de kids uit mijn klas ;))

tante ina

Hallo lieve wereldreizigers,

echt geweldig om jullie reisverslag te lezen, zie uit naar de volgende!
Suus, als je die big smile blijft houden dan vinden wij het niet erg om je te moeten missen![nou ja, wel af en toe thuiskomen natuurlijk]
Hele dikke kus van je tantetje :]

Annie

He Lieve Suus,

Wat super om jullie verhaal te lezen echt bijzonder.
Leuk die foto's je kunt echt zien aan je gezicht dat je heerlijk aan het genieten bent.
En Suus vooral alles proberen he qua eten enzo lekker toch.
Kijk uit naar je volgende verhaal.
Lekker blijven genieten en hier in Nl is het ook super.
Groetjes aan Brett.

Dikke knuf,